Ribe kerk bezocht en Viking museum bezocht

30 augustus 2019 - Ribe, Denemarken

Gister 29-8-2019 zijn we naar Ribe geweest om daar de kerk te bezoeken en we hebben de toren beklommen. Dat waren wel 200 treden pfff best veel omhoog was ff afzien maar op laag gaat altijd beter. Het was een mooi uitzicht wat we hebben gezien vanuit te toren over Ribe. We hebben ook wat je op de foto hebt gezien naar prinses Dagmar die op de uitkijk staat op de boot. Als je daar de geschiedenis van wil weten druk op de link ➡️https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dagmar_van_Denemarken_(1847-1928) en daar lees je alles van haar. De kerk was opzich wel mooi had er meer van verwacht normaal als ik een kerk bezoek zijn wel wat mooier dan deze heel eerlijk gezegd. We weten weer een stukje geschiedenis over de kerk en de toren.

Vandaag 30-8-2019 zijn wij naar het Viking museum geweest was leuk om te zien hoe ze die tijd leefde en zich kleden. Ik Kris heb het eigelijk niet zo museum’s maar Sierk vind het wel leuk en wil graag dan alles weten en dat is leuk om te zien dat hij dat zo leuk vind. Dus heb het dan wel voor hem over. En we hebben nog even door Ribe zelfs gewandeld het wijn festival is dit weekend ook hier in Ribe. We zagen mensen met glazen om hun met daar voor speciaal gemaakte glashouder ook gehaakte dingen. Er was zelfs een man die verkocht ze ook op het terras aan bekende van zijn vrouw en hem. Denk dat zijn vrouw die gehaakt heeft en dacht we gaan ze verkopen nou ze hebben er een aantal verkocht. Daar zit blijkbaar wel een handel in.

Morgen is 31-8 is de dag van de strand race Rømø een eiland in Denemarken. Daar houden ze ieder jaar een strand race met oude auto’s van ver voor de oorlog en daarna ook motors. Dus Sierk zie ik dan de hele dag met een big smile rond lopen dat doet je dan ook weer goed.

dus word vervolgd

Voor nu is het klaar en zeg ik tot de volgende keer maar weer☺️

Kris & Sierk