Fietsen door Denemarken, stadswandeling door ribe

27 augustus 2019 - Ribe, Denemarken

Daar zijn we weer!

Gister hebben 29 kilometer gefietst ondanks dat hey best warm was, hebben we ons prima vermaakt en vee gezien in Ribe en omgeving. We hebben geluncht en dat was erg lekker. Zal voor de mensen die nieuwsgierig zijn wat we gegeten hebben het omschrijven want helaas hebben er geen foto van gemaakt omdat we erg veel trek hadden. Het was een stevige omelet met tomaatjes en roggebrood het smaakt prima. Daarna even boodschappen gedaan ik Kris wilde dat zelfde water hebben wat ik gedronken had bij de lunch. Maar de supermarkt waren we geweest waren was hij niet wel had ik iets gevonden waar van Sierk zei ik lust dat wel maar het is een soort van Citroën water oohhh dacht ik dat is zal ik vast lekker vinden maar om te proberen dacht ik laat ik maar een flesje nemen. Dus ik een slokje genomen nou ik zal het maar ff netjes houden wat ik toen zei vond het echt te smerig😐. Toen zei ik dat het na tonic smaakte jaaa zei Sierk dat zei ik toch nou meneer van der veen dat zei je niet anders had ik het niet genomen. Want tonic vind ik gewoon echt vies.

Maar goed we zijn weer naar de camping gefietst daar even weer lekker een plons genomen in het zwembad. Alles ging prima en wel tot dat ik Kris wilde zwemmen het er een wesp 🐝  in de buurt kwam Sierk zei nog kijk uit  je raad het Kris werd gestoken en niet in arm of been ofzo nee joh in mijn kont ja je leest het goed in mijn kont.😫 kan je vertellen dat is niet fijn😫😐 dus wij hup naar tent Sierk zo vacuüm pompje gepakt uit gezogen🙈. Jaaaa lach maar heel hard want je ziet het natuurlijk helemaal voor je🙈. Kan nu zelf ook wel omlachen hoor😆 maar toen niet.

vandaag dinsdag 27-8-2019 hebben wij een stadswandeling gedaan door Ribe wat gaf wat 2 uurtjes duurde maar hebben er iets langer over gedaan. Ondanks dat ik Kris het een beetje warm had omdat het weer ook warm was had ik zoiets van pfff moet dat nou heb het toch even doorgezet met als beloning  een lekker ijsje nou die was erg lekker kan ik vertellen en helaas weer geen foto zal nog wel een moment komen dat we een foto maken dus geen zorgen komt goed de rest hebben we wel op de foto gezet wat we gezien hebben. Maar toen we op terras zaten bij de ijs winkel raakte we aan de praat met een vrouw achter af bleek ze lerares te zijn daar maakte we een praatje mee die vroeg waar we vandaan kwamen Duitsland of Nederland dat laatste oh zei zei ze haar zoon zit nu in Amsterdam op de vrije  universiteit hij had eerst in horstel gezeten wat best duur was en nu zit hij op kamers. En ze vroeg waar wij vandaan kwamen en hoe we ribe terecht kwamen nou dat kwam door een collega van Kris die zei van dat we daar heen moesten gaan omdat het een mooi stadje is. We hebben in totaal 5,1 kilometer gewandeld valt dus best mee. Na het ijsje eten hebben we boodschappen gedaan en daar hadden ze dat lekkere water die we bij het restaurant waar geluncht hebben gister. Wij zijn blij😃. En we hebben nog even gezwommen alles ging geen wespen🐝steken.

Oja  vergeet helemaal te vertellen dat we geluncht hebben wij quedens gard nummer  30 van de stad wandeling dit keer wel foto gemaakt maar die staat helaas op foto camera dus die volgt nog was weer erg lekker. Dit keer een broodje met kip salade en Sierk had  een broodje met garnalen en ei.

Nog even een kleinstukje wat we op de camping hebben mee gemaakt. Wat we ontdekt hebben is dat ze hier in Denemarken maximaal gebruik van het veld. Gelukkig hebben wij vrij ruime plek maar je hebt ook plekken waarbij je op elkaars lip is zowat of je kijkt tegen iemand caravan had met zo geen Meter van je vandaan misschien iets meer of je staat midden op het veld wat hier heel normaal is. Tegen over ons is een veld waar dat dus het geval is onze over buren moeten de hele tijd hun eigen auto kijken en tegen de caravan van buren en de buren daarnaast. Want de bejaarden club kwam die wilde natuurlijk allemaal bij elkaar en zat blijkbaar ook een camper die daar stond in de weg want de wezen er naar Misschien was het dubbel geboekt geen idee kan helaas geen Deens verstaan😆. Uit eindelijk is het goed gekomen ze staan allemaal en wat mij hier ook opvalt is dat veel mensen hun caravan zonder luivel of tent  neerzetten of ze hebben er geen zin in of het te zwaar ik vind het apart. Misschien komt er een nieuwe Trend aan ofzo. We gaan het mee maken.

Dit was het weer voor vandaag hoop dat je weer genoten hebt van mijn blog.

tot de volgende keer maar weer

Groetjes Kris en Sierk