Porec, fietsen door kroatie

31 augustus 2018 - Porec, Kroatië

Daar zijn we weer! het is weer tijd voor een nieuw verslag☺️.

Dinsdag 29 aug zijn we naar porec geweest mooi stadje veel oude gebouwen en winkeltjes. We hebben onze ogen uit gekeken en weet zeker dat er veel meer te zien is in dit plaatje maar we hebben rustig aan gedaan het was een warme dag. We zijn naar de eufrasiusbasiliek geweest dat was een mooie basiliek we wilde naar binnen maar voor dat we naar binnen gingen moest ik kristie iets over mijn schouders heen doen die waren te bloot maar we hadden niks bij ons dus kreeg ik een sjaaltje wat ik over mijn schouders moest doen lekker met dat warme weer opgegeven moment heb ik wel even afgedaan was gewoon echt te warm heb er best begrip voor maar moet wel leuk blijven. In ze kerk zelf waar nog diensten werden gehouden heb ik hem wel om gedaan ook even kaarsjes aan stoken❤️ Dat doe ik toch altijd even als ik in een kerk ben.http://www.zupaporec.com/eufrazijeva-bazilika.html Hier is een link daar staat alle info die je wilt weten er over helaas niet in het Nederlands wel Engels😉. Ik heb er ook wat foto’s bijgevoegd zodat jullie een beetje een idee hebben hoe het eruit ziet daar binnen en buiten. nog even rond gelopen in porec ijsje gehaald en we daar door een jongen in het Nederlands aangesproken hij Kon een beetje Nederlands was wel grappig.  Het was heerlijk ijs we hebben ervan genoten na dat we het ijsje op hadden zijn we nog even wezen wandelen door porec zelf foto’s gemaakt daar ben je toerist voor😆. En zo zijn we richting de auto gelopen en was het weer ene heerlijk dagje😃☀️😎

Donderdag 31 aug hebben wel gefiest door kroatie heen de omgeving verkend rond om de camping en het plaatjes umag zelf en de plaatjes er om heen ondanks de warmte was het wel een mooi fiets tochtje😃. Sierk had een app gedownload die een route aan gaf 14 km  dat is wel te doen mooie afstand. Maar dat werden er toch meer want we fietsen ook verkeerd kwamen op een weggetje die de route aan gaf waar we heen moesten en maar dat was geen fiets pad maar een macadam (gravel) en ook een ander pad wat ze ook macadam noemen maar dan met grond soort van klei wat beter te doen was dan dat gravel. en ook reden op een privé terein dachten we maar daar achter liep dan toch een padje tot dat we bij een soort van hek op palen dat met ijzer draad aan elkaar vast gemaakt en ik kristie dacht ja die genen zet het niks voor niks neer maar Sierk zei wij moeten hier heen en we weten geen andere route dus we stillen de fietsen er over heen maar gelukkig kon het open een soort van en kon de fietsen er door heen.  Maar na aantal rondjes gefiets te hebben en iedere keer kwamen we wel iets tegen waar van ik kristie dacht dit klopt niet want zo blijven we bezig dus we gaan weer naar het begin en dan kijken we even verder hoe en wat. uit eindelijk is het goed gekomen zijn we weer op de juiste weg gekomen ook wel. We hebben mooie route gefietst 19,6 Km hebben we gefietst daarna hebben we een heerlijke plons genomen in de zee luchtbedje mee en lekker dobbert.  die avond weer een spelletje gespeeld en gelukkig heeft sierk 1x gewonnen en ik Kris de rest🤣😆.

Dit was het weer! Hoop dat met met plezier gelezen heb en tot de volgende keer maar weer.

liefs Kris en Sierk

1. Mam: